La tecnologia s’obre pas en el sector de l’aqüicultura, on molts centres s’estan aprovisionant d’equips que els permeten optimitzar els seus resultats utilitzant sistemes de recirculació, realitzant controls avançats de procés i millorant les tasques de supervisió i monitoratge de les seves unitats.
Un centre tecnològic d’investigació marina situat al País Basc s’ha interessat per la solució Zenaqua® desenvolupada per Ingesom per instal·lar-la en una de les seves piscifactories. Aquest centre d’investigació basc dedica un especial interès a les innovacions en tecnologies acuícolas, i per això, s’ha inclinat pel nou sistema de recirculació i tractament d’aigua automatitzat IRTAmar® que forma part de la solució Zenaqua®.
Amb l’objectiu de cobrir totes les necessitats, Ingesom i el seu soci IRTA han dissenyat específicament dos equips que estan presents en la seva planta pilot, on es realitzen proves amb espècies com el turbot o bacallà. Com a particularitat d’aquesta instal·lació, s’ha desenvolupat una eina per facilitar un major control dels consums energètics del sistema, per poder així realitzar investigacions sobre els costos dels desenvolupaments aqüícols.
El servei tècnic d’Ingesom ha finalitzat amb èxit l’engegada de Zenaqua® i les seves unitats en les instal·lacions basques, on ja han iniciat els seus projectes d’investigació.